אתר Beendex הינו אתר הקידום של 

כוכב הים 33, מגדים
ת.ד 264
מיקוד: 3087500

טלפון: 0547-289588

 

13 דברים שעליכם לעשות לפני שתפרסמו תוכן באינטרנט
 
בפעמים הראשונות שכתבתי בלוג מספר המתעניינים היה לא גדול. לאט ובהדרגתיות הגעתי להבנה שיש כמה פעולות שעליי לבצע בכדי לגרום לאתר שלי לפרוח.
אני מעוניין להעניק לכם מספר טיפים קלים ופשוטים שיגרמו  לתוכן שלכם להשיג את המטרה שלשמו הוא נכתב.

כדי להבטיח שהתוכן המפורסם יהיה מדהים, שמרו בהישג יד את הרשימה הבאה, הכוללת 12 נקודות. זיכרו: בכדי שהקוראים שלכם יתייחסו לתוכן שלכם בכבוד, אתם חייבים קודם כל להתייחס אל התוכן בכבוד.
 
ולפני כן, הנה ציטוט של דרו דיוויס: "התייחסו אל התוכן שלכם כאל מוצר" 
Treat your content like a product. ~ Drew Davis, Brandscaping
אבינש קושיק (גוגל):  "תוכן הינו כל דבר אשר מביא ערך לחיי הקורא"
Content is anything that adds value to the reader's life. ~ Avinash Kaushik, Google


1.    רשמו את כול המטרות שלכם בצד והבינו כיצד התוכן יכול להשיג את המטרות האלו.
 
כאנשי עסקים, אנו כותבים תוכן ל מטרת הזרמת כסף לעסק שלנו, אך כדי להפוך את התוכן לאיכותי, כדאי להיות מאוד ברורים לגבי המטרות שלו.

תוכן אינפורמטיבי ללקוח פוטנציאלי. בדקו איזו אינפורמציה רציתם להעניק ללקוח שלכם והאם כול הנקודות אכן הועברו. המטרה, ברוב המקרים, יכולה להיות הפניה לפעולה. פעולות כמו "הירשמו לניוזלטר שלי", "סמנו לייק", "העירו הערות", בהרבה מהמקרים אני רואה בלוגים של חברות המתחזקות בלוגים איכותיים, אך שוכחות חלק מהמטרות הללו ומביאות לחיבור חלש יותר עם הלקוחות שלהם. 
במקרים אחרים, אתם רוצים לגרום ללקוח שלכם להבין שחסר לו משהו שדווקא לכם יש. נסו להבין כיצד עליכם להסביר מה חסר לו. ערכו רשימה של  תשוקותיו ורצונותיו של הלקוח ודברו עליהן. בסוף, הראו גם כמה פשוט וברור התהליך שלכם.

2.    ודאו השהתוכן שלכם אינו משעמם
 
זהו עניין מאוד רציני. ישיקת המוות  המסוכנת ביותר לתוכן שלכם היא השעמום הגדול שהקורא חש כאשר הוא קורא אותו. מעוניינים לדעת האם התוכן שלכם משעמם? נסו לקרוא אותו שוב. בדקו האם ישנן מספיק תמונות. שלחו את התוכן לחברים או קבוצת ביקורת. 
ניתן להפיג את השעמום של הקוראים ע" ציטוטים. 
הנה אתר ציטוטים טוב.

3.    כוונו ללקוחות האידיאלים שלכם; לעתים צריך לכתוב תוכן מתואם ללקוח אידיאלי אחד.
 
משווק טוב מכיר את הלקוחות האידיאליים שלו והוא בוחר לדבר רק אליהם. זה יכול להראות מוזר בפעם הראשונה שקוראים את זה, אבל חשוב להבין שלכולנו יש לקוחות טובים ולקוחות פחות טובים. אני רוצים למשוך את הלקוחות הטובים להגיע אלינו יותר. מערכת התוכן שלנו, לפיכך מכוונת רק אליהם. לרבים מכם יש כמה סוגי לקוחות אידיאליים; עליכם לדעת לדבר לכל אחד מהם לפי צורת ההתנהלות והרצונות שלו, וגם לפי צורת התקשורת שלו. 
Content is anything that adds value to the reader's life. ~ Avinash Kaushik, Google
4.    צמצמו למילת חיפוש אחת או שתיים 
 
 כל מאמר צריך להיות ממוקד, למעט מילות מפתח מרשימה כוללת, כדי להקל באיתורו. לעיתים כדאי שביטויי החיפוש יהיו משפטים קצרים, על מנת לאפשר מיקום טוב יותר במנועי החיפוש בחיפושים יותר ממוקדים. המאמר הזה ממוקד במילים בעלות תוכן שיווקי. 


5.    קשרו לתוכן נוסף, בין אם הוא נמצא באתר שלכם ובין אם לאו
 
כדי לתת תמיכה נוספת לקידום האתר שלכם במנועי החיפוש, כללו קישורים לתכנים נוספים שיצרתם, כגון מידע על מוצר (היכן שמתאים), תוכן רלוונטי ו/או מקורות באתרי צד ג'. אל תשכחו לחבר את הקישורים האלה למילות חיפוש בתוכן המאמר.


6.    ודאו שהכותרת תהיה מושכת
 
כותרות חזקות עושות את העבודה הקשה של החשיפה לתוכן עצמו, כיוון שקוראים פוטנציאליים רבים מחליטים אם לקרוא את התוכן שלכם לפי רמת האטרקטיביות של הכותרת ועד כמה היא מושכת את העין באתר, בניוזלטר, או במדיה החברתית שלכם. במידת האפשר, כללו אחת ממילות המפתח שלכם סמוך לתחילת הכותרת דבר שיסייע בשיפור קידום האתר שלכם במנועי החיפוש. דוגמאות לכותרות טובות    : 
•    12 סיבות ל _____
o    כיצד להצליח ב____ ב 10 צעדים
•    הצלחה ב___ ב 15 דקות ביום.

הנה אתר טוב המסביר על כותרות.


7.    דברו בקול העולה בקנה אחד עם שאר התוכן שלכם
 
בעולם המדיה החברתית של היום, התוכן שלכם חייב לדבר בשפה אנושית לקהל אנושי, זה ברור. פחות ברורה היא העובדה ששני כותבים מאותה חברה אינם יכולים להיות לא עקבים. לדוגמא: בעוד שאחד מדבר על רצון החברה להתרחב לחו"ל, שני מדבר על הבעיה בגלובליזציה. על התוכן שלכם יהיה להיות בעל קול עקבי, ללא קשר לזהות הכותב.

8.    שלבו תמונה 
 
תוכן ויזואלי עושה עבודה נהדרת בסיוע במשיכת קוראים לתוכן שלכם. השתמשו במידת האפשר בתמונות שכוללות פנים אנושיות על מנת למקסם את ההשפעה, והימנעו משימוש במלאי משעמם של תמונות. אל תשכחו לוודא שהתמונות שאתם בוחרים אינן מוגנות בזכויות יוצרים ושהן חופשיות לשימוש מסחרי (שימו לב: פליקר מאפשרת לכם למיין בקטגוריה הזו).
[התמונות לתוכן הזה נעשו ע"י canva.com ]
תמונה בתוך כתבה הינו כמו אויר צח המגיע ומרענן אותנו" 

9.    בידקו את ויזואליות התוכן
 
חלקו את התוכן לפיסקאות. כול פיסקה מתחילה בכותרת מודגשת. הכנסת אינפוגרפיקה אקראית עם מלל ארוך יכולה  לעייף את הקורא ולגרום לו לעזוב את התוכן. כותרות בולטות מאפשרות לקורא להיות מפוקס במאמר.  לעיתים קרובות אני נתקל בתכנים ללא תמונות ועם פסקאות ארוכות; הפרעות הקשב וריכוז שלי מתחילות לעבוד ואני עוזב את הכתבה. כתבה שיווקית טובה דואגת שהכתיבה תהיה ויזואלית.


10.    ותרו על שפה גסה, אך כתבו בצורה "עממית"
 
קללות וניבולי-פה עלולים להרחיק את הקוראים וגם לסמן "לא אוהב" אתם לא רוצים את זה. מצד שני הימנעו בכול תוקף מכתיבה המזכירה כתיבת תאגיד, עם מילים מכובסות המגיעות מהאקדמיה ללשון עברית. אנו מחפשים את הכותב מאחורי המילים ורוצים נגישות אליו, כאילו הוא מדבר אליהם עכשיו, בשפה עממית וישירה!


11.    עברו שוב על הטיוטה, על מנת לאתר שגיאות כתיב ודקדוק
 
בעוד שרבים ממעבדי התמלילים כוללים בדיקה של שגיאות כתיב, הם לא תמיד מאתרים אותם. כאדם הסובל משגיאות כתיב (דיסלקציה, לא עלינו), כול מכתב שלי עובר הגהה. יכול ייתכן שגם את זקוקים לשירות כזה.
ניתן לשלוח מכתבים להגהה למיקור חוץ. הנה שני אתרים שיעזרו לך במיקור חוץ
מיקור חוץ לעסק שלך!
XPLACE


12.    בקשו מהקוראים שלכם לנקוט פעולה
 
כל פיסת תוכן צריכה לעודד את הקוראים לנקוט פעולה כלשהי, כגון ביקור באתר שלכם, הרשמה לניוזלטר שלכם, קניית מוצר שלכם, הפניה למאמר אחר, הפנייה ליוטיוב וכו'. גם פעולה שלא קשורה ישירות לעסק שלכם מבורכת, כי הצלחתם להניע את הלקוח שלכם לעשות משהו וחיזקתם את הקשר איתו. במידה שהפעולה היתה טובה, הוא גם יגיד לכם תודה. אם מישהו הגיב, הודו לו בפני כולם.
וזה הזמן שלי לבקש ממכם לכתוב את ההערות שלכם, כדי שאדע מה לשפר.


13.    היו ממוקדים במסר שלכם
 
מאמר החוזר על עצמו או לא מגיע לנקודה יאבד מהר מאוד את הקוראים. אנו נמצאים בעולם בו יש הצפת אינפורמציה. הסבילות של הקוראים למאמר מסובך ו/או לא ממוקד שואפת לאפס. 


לסיכום, כשזה נוגע ליצירת תוכן בעולם המקושר היום דרך מדיות חברתיות, אין זה מספיק שהכתיבה תהיה בעלת תוכן המביא ערך ללקוח. היא מצריכה גם תשומת לב מיוחדת לפרטים נוספים הרשומים מעלה. 
אשמח לקבל את ההערות שלכם לכתבה.
שתפו אותו עם אנשים שזה יכול לעניין אותם- הם יודו לכם. וגם אני. 
 

מקורות:
http://contentmarketinginstitute.com/2012/08/content-marketing-checklist-13-things-you-must-do-before-you-publish-content

 

צור קשר:

טלפון: 058-48-38-021
מייל: rotembarziv@gmail.com